tirsdag 21. mai 2013

Hvitveis, kvitveis, sauesyme. Kjært barn har mange navn.


Mai måned er godt i gang. Vi har hatt en uforglemmelig pinse, over hele landet, der varme rekordene har blitt sprengt i filler, hele helga. Det har rett og slett vært himmelsk :)
Litt rart og tenke på at kidsa kunne bade ute i 27 grader her om dagen, med tanke på at vi hadde ett enormt snøfall her på vestlandet 4. mai! Ingen ville vel trodd det. Men at været er rart for tiden, er ikke til å benekte gitt.

Nå har jeg bestemt meg for å innvistere i ett nytt digitalt kamera etterhvert. Mitt kjære D400, er begynt å bli gammelt og smusset etter tidens tann. Så nå tar jeg gjerne imot gode råd, om noen har ett godt kamera å anbefale. Men jeg vil ha et Canon selvfølgelig, siden jeg har en del utstyr som ikke er så gammelt.

Men nå vil jeg vise dere noen pinsebildet fra vestlandet, og Fjaler idyllen, tatt med enn godt brukt kamera ;)
Dalsfjordsambandet er ferdig i desember 2013. Dette blir stas :)



 Tur til Fredensborg i Fjaler. 
Ett eventyrlig turområde, der froskelivet yrer på denne tiden av året. Fantastisk flott sted, i alle årstider. Bør oppleves!

Vi jakter frosk

Fredensborg gravlund for Landmark slekten
Fredensborg gravsted i Fjaler



Marie Landmarks grav. Den første kvinnen, som gav ut en kokebok. Denne er historisk.

Trea er enorme her på Fredensborg

Dalsfjorden i solnedgang



Håper du koste deg, og vil ut på tur ;)

2 kommentarer:

  1. Så mange flotte bilder. Ja været vår er som alltid uforståenlig. Varmt og kaldt ,snø og regn. Akkurat nå er det jo regn og flom mange steder. Ha en fin dag

    SvarSlett
  2. Tusen takk for at du har vært innom bloggen min Berit Stormarken:) Ja, det er trist med alle de som har mistet sine hjem, og mye av hjemstedet sitt den siste uken. Får håpe og tro at de får all den hjelp de trenger fremover :)

    SvarSlett

Bloggarkiv