torsdag 2. august 2012

Hobbysommer



 Får sommerfølelsen av dette bildet her, tatt en av de få dagene vi har hatt sommer her i år. Jeg er langt ifra den som har gleden av å skryte på meg mokka hud, utover sommeren, men i år har jeg ikke hatt gleden av å skryte på meg hummerfargen heller!
Det har vertfall vært god tid til å sitte inne å kose seg med radioteater, kaffi og kortlaging.
Tenkte jeg skulle vise noen av mine siste kort, som jeg har jobbet litt med den siste tiden. Var å "snopet" litt i Panduro sjappa her i området idag, og der klarer jeg såvisst å bruke opp en god del midler. Mannen min sukker oppgitt, men så lenge jeg ikke maser å tyter på han, og sitter og jobber med mitt, så tror jeg kanskje han ser på det som en grei innvistering.... Min mann måtte jo selvfølgelig tulle seg bort i malingshjørnet på hobbysjappa idag, og der ble han. Så jeg fikk jo spankulere fritt omkring, for kidsa, de hadde funnet seg ett utstillingsvindu og holde forestilling  i. Så det ble mer og mer å bære på. Så kjente jeg litt etter i samvittigheten, om jeg skulle egentlig bare holde opp å finne mer. Så jeg sier til mannen min, at "jo lenger du blir stående her, jo værre blir det for kortet ditt". Da bare knakk mannen i disken sammen, og gliste med det feteste smil. Undrer meg på om han kanskje har hatt en liknende erfaring? Vel, vi kom oss da ut, men det var en liten eim etter at kortet var trukket;)
Hobby produkter er ikke billig, det er jo ingen hemmelighet. Men det er mye en kan finne også på Nille, og Europris av slike hobbysaker. De er en smule billigere. Og å følge med på salget på Panduro, er også en lur ting å gjøre. I tillegg er det mye en kan bruke av ting en har lettere tilgang til. Jeg bruker mye hele kanelstenger, jeg bruker skruer, spikere, hel nellik, og strå blant annet. Jeg pleier også å ta av knapper, på plagg jeg skal kaste, for knappene er fine å bruke på kort.
Ikke de skarpeste bildene jeg har tatt dette, men det får duge.

Dette er ett "lommebok kort". Ikke helt ferdig, siden navn til mottaker skal også stå på kortet.

Og så ett middagstips;

Ovnsbakt laks
Fersk laks, eller ørret om du vil. Skjer gjerne fisken i porsjonsstykker om du ønsker det. Sett potetene på kok.
Her krydrer jeg fisken med salt, peppermix, Tine smør og Bjørnerot. Bjørnerot er en fantastisk god urt, som er super for dette. Pakk fisken inn i folien, sett ovnen på 180 grader, og bak den en halv time, mens potetene koker. Bruk gjerne litt sitron syre og ferske løkringer over fisken før baking, dette gjør fisken ekstra nydelig.
Bjørnerot
Fisken er ferdig. Server den med kokte poteter, Hollandaisesaus og/ eller rømme. Agurksalat er også godt til. Fabelaktig sommermiddag, flott å lage på grillen, og helt ypperlig som selskapsmat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv